Mastit genellikle emziren anneler tarafından yaşanan, süt kanallarının tıkanıp, mikroorganizmalarla enfekte olması ile giden  bir sağlık sorunudur. Meme enfeksiyonu yani mastit nedir, belirtileri nelerdir ve nasıl tedavi edilir öğrenmek istiyorsanız yazımızı okumaya devam edin.

Meme enfeksiyonu (mastit) nedir?

Mastit yani meme enfeksiyonu genellikle tıkalı süt kanallarının ya da mikroorganizmaların neden olduğu bir sağlık sorunudur. Mastit genellikle emzirme döneminde gözlemlenir. Bakterilerin meme başındaki çatlaklardan süt kanallarına ulaşması, emzirme ile memedeki sütün boşaltılamaması yahut bağışıklık düşüşüyle ortaya çıkar.

Meme enfeksiyonu (mastit) belirtileri nelerdir?

Meme enfeksiyonu belirtileri nelerdir sorusunu şu şekilde cevaplamamız mümkündür:

• Genel halsizlik ve ateş ile birlikte apse veya kitle oluşumu
  • Şişkinlik
  • Ateş ve titreme
  • Emzirme esnasında yakıcı bir his veya ağrı
  • Sertlik
  • Hassasiyet
  • Sıcaklık
  • Ağrı
  • Kızarıklık

Meme enfeksiyonu (mastit) neden olur?

Meme enfeksiyonu mastitin kaynaklanma nedenlerini şu şekilde sıralamamız mümkündür:

Bakteriler: Ciltten veya bebeğin ağzından göğüs ucundaki çatlaklar yoluyla süt kanalına bakteriler geçebilir. Anne sütü mastite neden olan bakterilerin üremesi için elverişli bir ortamdır.

Tıkalı Süt Kanalları: Süt kanalının tıkanması ile birlikte süt birikimi gerçekleşir; bu da meme enfeksiyonuna sebep olabilir.

Göğüste Kalan Süt: Yanlış emzirme tekniği, göğüsteki sütün tam anlamıyla boşalmamasına neden olur. Bu durum ise sancıya neden olarak enfeksiyona sebebiyet verebilir.

Bununla birlikte; yetersiz beslenme, daha önce mastit yaşamış olmak, çok stresli olmak, çok yorgun olmak, dar sütyen giymek gibi göğüse baskı yapan süt akışını kısıtlayacak alışkanlıklara sahip olmak, emzirme esnasında tek pozisyonda kalma ile göğsün tamamen boşalmaması, çatlak göğüs uçları meme enfeksiyonlar nedenleri arasındadır.

Mastitten nasıl korunulur?

Mastitten korunma yolları şu şekildedir:

• Her iki göğsünde doğru teknik ile tam bir şekilde boşalması oldukça önemlidir. Bu yüzden doktordan veya uzmandan konu hakkında yardım alınmalıdır.
    • Göğüslerin tam olarak boşalabilmesi için ıslak ve sıcak bir bez ile göğüslere sıcak kompres uygulanabilir veya ılık bir duş alınabilir.
    • Bebeğin açlığına göre sık  emzirme düzeni uygulanabilir.
    • Emzirirken göğüs değiştirmeden önce bir göğüsteki sütün tam anlamıyla bittiğinden emin olunmalı, iki göğsünde tamamen boşalabilmesi için pozisyon değiştirilmelidir.
    • Bebeğin emerken memeyi tam kavradığından emin olunmalıdır.

Mastit nasıl tedavi edilir?

Mastit yaşanılması durumunda mutlaka genel cerrahi uzmanına başvurulmalıdır. Bu durum hayati tehlikesi olmayan bir sorun olabileceği gibi kanser gibi ciddi bir hastalığın belirtisi de olabilir. Tedavi edilmemesi durumunda ise iltihap birikimi apse yapabilir ve cerrahi müdahale gerekebilir. Genellikle mastit tedavisi için doktor reçetesi ile ağızdan alınan antibiyotikler kullanılmaktadır.

Meme enfeksiyonu (mastit) yaşadığınızı mı düşünüyorsunuz?

Bugün meme enfeksiyonu (mastit) hakkında merak edilenleri açıkladık. Eğer siz de internette meme enfeksiyonu (mastit) ile ilgili başlıkları aratıyorsanız ve sorununuza çözüm arıyorsanız; iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz: İletişim

En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Mukaddes

Benim kızımda mastit yaşıyor nasıl çöze biliriz