Fistül doktoru arayan birçok kişi internette perianal fistül doktoru tavsiye, fistül doktoru, fistül ameliyatı doktor tavsiyesi ve lazerle fistül ameliyatı yapan doktorlar gibi aramalar yapmaktadır. Anal fistül nedir, neden olur ve belirtileri nelerdir gibi soruların cevabını bilmek için fistül doktoru ararken deneyimin oldukça önemli olduğunun farkında olmak gerekir. Anal fistül anüs içinden yani anal kanal içinden ya da kalın bağırsağın son kısmından yani rektumdan cilde doğru ince bir kanalın oluşmasıdır. Bu ince kanalın dış ağız ve iç ağız olarak iki açılış kısmı bulunmaktadır. Dış ağız cilde doğru, iç ağız ise anal kanal içine açılan kısımdır. İç ağızın mikroplarla olan teması iltihaba ve bu iltihabın dış ağızdan akmasına neden olabilir. Perianal fistül bu doğrultuda; makat çevresinde kızarıklık, nohut büyüklüğünde şişlikler, kaşıntı, anüs etrafında dış delikten kan ve iltihap gelmesi, dışkılama sonrasında acı, apseye bağlı olarak ısı, hassasiyet ve deride kızarıklık belirtileri ile ortaya çıkar. Perianal fistülün en önemli oluşum nedeni ise perianal apselerdir. Anal kanalı kayganlaştıran anal bezler salgılarını bu kanala boşaltmaktadır. Bezlerin iltihaplanması anal apseye neden olabilir.  Bu doğrultuda anal fistül problemi yaşayan birçok kişi ise anal fistül doktoru ve lazerle fistül tedavisi doktor gibi aramalar yaparak deneyimli bir doktor aramaktadır.

Anal fistül tedavisi & fistül doktoru

Her şeyden önce bilinmesi gereken en önemli bir durum perianal fistülün medikal olarak tedavi edilemediğidir. Anal fistülün tek tedavi yöntemi ameliyattır. Bu doğrultuda işinin ehli bir doktoru seçmek büyük önem taşımaktadır. Bunun sebebi anal bölge hastalıklarının tedavisinde müdahale edilen bölgenin hassas kaslara sahip olan bir bölge olmasıdır. Aksi takdirde hasta ameliyat sonrasında, yanlış müdahale sonucunda gaz kaçırma, dışkı tutamama ve daha birçok problemle karşı karşıya kalabilir.

Perianal fistül tedavisindeki amaç kısa sürede iyileşmeyi sağlamak, anal fistül traktını ve iltihabını ortadan kaldırmak, fistülün tekrarlamasını önlemek, ameliyat sonrası gaz ve gaita kontrolünde bozulmaya neden olmamaktır. Perianal fistül tedavisinde; fistülotomi, fistülektomi, seton yöntemi, LIFT, anal fistül plug ve fibrin glue gibi birçok yöntem kullanılır.

Son zamanlarda en fazla tercih edilen tedavi yöntemi  lazer ile fistül ameliyatıdır. Lazer tedavi yönteminde önce fistül yolu kürete edilerek temizlenir ve daha sonrasında lazer ışınlı kateter ile fistül yoluna girilir ve bu bölüm kapatılır. Bu tedavi yönteminin hastanın hayatına kolaylık sağlayacak birçok avantajı bulunmaktadır. Diğer yöntemlere göre birçok pozitif yanı bulunan lazer ile fistül tedavisinde; aylarca süren açık yara oluşmaz, hasta aynı gün taburcu edilir, başarı oranı %85’lerdedir. Bununla birlikte oldukça korkulan bir komplikasyon olan sfinkter kaslara zarar verilmesi sonucunda ortaya çıkan gaz ve dışkı tutamama komplikasyonları lazer tedavisinde kesinlikle yaşanmaz. Lazer ile fistül tedavisinden haberdar olan birçok kimse ise perianal fistül doktor tavsiye, fistül doktoru, fistül ameliyatı doktor tavsiyesi ve lazerle fistül ameliyatı yapan doktorlar gibi aramalar ile deneyimli bir doktor arayışındadır.

Perianal fistül sorunu mu yaşıyorsunuz?

Eğer siz de perianal fistül problemi yaşıyor ve perianal fistül doktor tavsiye, fistül doktoru, fistül ameliyatı doktor tavsiyesi, lazerle fistül ameliyatı yapan doktorlar gibi başlıkları internette aratarak sorununuza çözüm arıyorsanız; perianal fistül lazer tedavisi ve diğer merak edilenler için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz: İletişim

En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bora Kaan Daldal

Merhabalar