Perianal fistül kişinin yaşam kalitesini düşüren bir tür hastalıktır. Bu sağlık problemi anal kanal veya rektumdan cilde doğru açılan; iç ve dış olarak iki ağıza sahip bir hastalık türüdür. İç ağızın mikroplarla teması iltihaba neden olabilmekte ve bu iltihap dış ağız yoluyla akmaktadır. Anüsün çevresinde kitle hissi, dışkılama sırasında acı, oturma ile artan zonklama ve ağrı, anüs etrafında dış delikten kan ve iltihap gelmesi, fistülün iç ve dış deliğinin tıkanması sonucu apse gibi birçok belirtiyle ortaya çıkabilmektedir. Bu doğrultuda suprasfinkterik fistül, intersfinkterik fistül, transsfinkterik fistül, extrasfinkterik fistül, yüzeysel fistül gibi birçok fistül tipi oluşmaktadır. Anal fistül genellikle anal kanalı kayganlaştıran anal bezlerin iltihaplanması sonucunda apse oluşumuyla birlikte ortaya çıkmaktadır. Bu problemi yaşayan birçok kimse ise internet üzerinde fistül ameliyatı, perianal fistül ameliyatı olanlar, lazerle fistül ameliyatı olanların yorumları, lazerli fistül ameliyatı, fistül doktoru gibi aramalar yapmaktadır. Fistül ameliyatının birçok türü bulunmaktadır. İşte fistül ameliyatı hakkında bilgiler.

Fistül ameliyatı & anal fistül tedavi yöntemleri

Anal fistül problemi yaşayan kişiler fistül ameliyatı ve anal fistül tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmek istemektedir. Bu sağlık sorununa sahip olan kişilerin farklı tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak istemelerinin sebebi; ameliyat sonrasında normal yaşama hızlı bir şekilde dönmek istemeleridir. Fistül ameliyatı dediğimiz zaman önümüze birçok seçenek çıkar. Teker teker açıklamamız gerekirse;

• Fibrin glue %14- 74 başarı oranına sahip olan fistül yolunun bir çeşit doku ile doldurulduğu yöntemdir.
  • Anal fistül plug yöntemi %25- 80 arası başarı oranına sahip ve uzun dönem sonuçları yetersiz olan; domuz ince barsak mukozasından yapılmış bir materyalin fistül yolu içine konularak kapatıldığı bir yöntemdir.
  • LIFT yani intersfinkterik fistül traktı ligasyonu %50- 70 arası başarı oranına sahip olan, fistül yolunun bağlanarak kesildiği ve cilde açılan kısmın kürete edildiği bir yöntemdir.
  • Seton yöntemi fistül kanalının içinden yara iyileşmesini uyaracak ve fistül yolunun kapanmasına olanak tanıyacak bir ipin geçirilmesiyle yapılan yöntemdir.
  • Fistülotomi/fistülektomi fistül yolunun kesilerek açılması ve açık yaranın iyileşmesinin beklendiği yöntemdir.

Peki hangi fistül ameliyatı ön plana çıkmaktadır?

Son zamanlarda fistül ameliyatı ve fistül tedavisi dendiği zaman ön plana çıkan tedavi yöntemi lazer ile fistül ameliyatıdır. Bu ameliyatta yani tedavi türünde fistül yolu kürete edilip temizlenerek, lazer ışını olan bir kateter ile fistül yolu kapatılmaktadır. Lazer yönteminde bir hastanın fistül ameliyatı yöntemleri ararken sahip olduğu ”hızlı bir şekilde yaşama geri dönme, ağrı çekmeme” gibi birçok istek üst düzeyde karşılanır. Lazer yönteminin başarı oranı %85 civarındadır. Tedavi yönteminin en güzel yanı hastanın işlem sonrasında aynı gün içinde taburcu edilmesidir. Ayrıca diğer tedavi yöntemlerinde korkulan bir komplikasyon olan; sfinkter kaslara zarar verilmesiyle oluşabilecek gaz ve dışkı tutamama riskleri bulunmamaktadır.

Perianal fistül sorunu mu yaşıyorsunuz?

Eğer siz de perianal fistül problemi yaşıyor ve internette fistül ameliyatı, perianal fistül ameliyatı olanlar, lazerle fistül ameliyatı olanların yorumları, lazerli fistül ameliyatı, fistül doktoru gibi kelimeleri internette aratarak sorununuza çözüm arıyorsanız; perianal fistül lazer tedavisi ve diğer merak edilenler için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz: İletişim