Kesi Yeri Fıtığı (İnsizyonel Herni) Cerrahisi

Bu sayfa kesi yeri fıtığı yani İnsizyonel Herni hakkında bir bilgilendirme sayfasıdır. Kesi yeri fıtığı (İnsizyonel Herni) ile ilgi merak ettiğiniz her türlü sorunun cevabını bu sayfada bulabilirsiniz.

Eğer siz de kesi yeri fıtığı nedir, kesi yeri fıtığı belirtileri, kesi yeri fıtığı neden olur, kesi yeri fıtığı ameliyatı, kesi yeri fıtığı doktoru gibi konular hakkında bilgi edinmek istiyorsanız yazımızı okumaya devam edin.

Kesi yeri fıtığı nedir ve neden olur?

Kesi yeri fıtığı (İnsizyonel Herni), daha önceden geçirilen bir ameliyattan kalma yara bölgesinde meydana gelen fıtıklardır. İnsizyonel fıtıkta ameliyat nedeniyle oluşan yara, karın duvarındaki destek dokunun zayıflamasına neden olur ve bu bölgeden bağırsağın bir kısmı ya da yağ dokusu baskı yaparak dışarı çıkar. Geçirilen ameliyattan aylar ya da yıllar sonra insizyonel fıtık oluşumu gözlenebilir. Her 10 abdominal (karın) ameliyatının 1’inden sonra, insizyonel fıtık oluştuğu bilinmektedir.

Ayrıca; diyabet, anemi, kronik kalp hastalığı, kronik akciğer hastalığı, beslenme bozukluğu, kollajen doku hastalığı ve kanser gibi hastalıklar ile yara iyileşmesini bozan ilaç kullanımı, kabızlık, ağır kaldırma, öksürme, ıkınma, düşme gibi nedenler de fıtık oluşumuna neden olabilmektedir.

Kesi yeri fıtığı belirtileri nelerdir?

Kesi yeri fıtıkları, birden fazla alanda gelişebilir. Genelde ayaktayken, öksürürken ya da ıkınırken yara izi olan bölgedeki şişme ile fark edilmektedir. Bu tip fıtıklar hızla büyüyebileceği için fark edilmesi durumunda zaman kaybetmeden tedavi edilmelidir.

Kesi yeri fıtığı tedavisi nasıl yapılır?

Kesi yeri fıtığı tedavisinde tek etkin yöntem ameliyat ile onarımdır. Yıllar içinde çok farklı cerrahi teknikler denenmiş ve artık standart olarak kabul gören yöntemler belirlenmiştir. En sık kullanılan yöntem, son teknolojik yeniliklere bağlı olarak geliştirilen laparoskopik (kapalı) fıtık onarımı yöntemidir.

Kesi yeri fıtığı (İnsizyonel Herni) cerrahisi

• Her karın ameliyatından sonra kesi yeri fıtığı oluşma ihtimali vardır.
  • Tamirinde açık ya da laparoskopik yöntem seçilebilir. Açık yöntem seçildiğinde karın duvarı üstünden veya karın duvarı içinden yama konularak tamir yapılır. Mümkün olduğu kadar karın içinden yama konularak tamir yapılmaya çalışılmalıdır. Ama karın içi ileri derecede yapışıklık olduğunda bu yöntem her zaman bu mümkün olamayabilir.
  • Laparoskopik yöntem kesi yeri fıtığında hasta açısından son derece konforludur. Tüm karın boydan boya kesilmiş olsa ve burada büyük bir fıtık olsa dahi laparoskopik onarım yapılabilir. Karın içi yapışıklıktan dolayı organ yaralanmasına yol açmamak için bu yöntem son derece dikkatle yapılmadır. Portlar açık teknikle girilir. Barsaklar dikkatle yapışan yerlerden ayrılır. Fıtık defekti birden fazla olabilir. Tüm defektleri kapatacak şekilde ve bu büyüklükte yama kullanılması önemlidir. Bu yama barsaklara yapışmayan özel yama olmalıdır (göbek fıtığındaki gibi). Yine bunlar uzun dönemde eriyebilen aparatlarla karın duvarına tespit edilir. Laparoskopik bitirildiğinde hastaya dren konulmaz.  Ağrı açık ameliyata göre çok daha azdır. Cilt altında serum birikmesi olmaz. Cerrahın son derece tecrübe sahibi olması gerekir.

Diğer karın ön duvarı fıtık tipleri olan göbek fıtığı (umblikal herni) ve kasık fıtığı (inguinal herni) hakkında bilgi almak için tıklayın: Karın Ön Duvarı Fıtıkları