Hemoroid,  rektumun alt kısmını oluşturan anal kanal çevresindeki hemoroidal damarlar adı verilen damarların baskıya maruz kalması sonucu şişmesi ve tahriş olması sonucunda meydana gelir. Hemoroid hem erkek hem de kadın bireylerde çok yaygın bir anorektal hastalıktır. İstatistiksel veriler, dünyada insanların genel olarak 50 yaşına kadar hayatlarının bir noktasınsa hemoroid yaşadığını gösteriyor. Birçok kadın hamilelik ve doğum sırasında hemoroid sorunu yaşar. Bebeği karında taşımanın baskısı, pelvik bölgedeki kan damarlarına ekstra baskı uygular. Bebeği doğum sırasında dışarı itmek için zorlamak da bu kan damarlarına ekstra baskı yapar. Kan damarlarına uygulanan bu olağandışı  baskı sonucunda hemoroid meydana gelir. Bu noktada Ataşehir’de yaşayan birçok insan internette Ataşehir hemoroid tedavisi, Ataşehir genel cerrah ve Ataşehir hemoroid doktoru gibi aramalar yapar.

Hemoroidler iç (internal hemoroid) ve dış (external hemoroid) olmak üzere ikiye ayrılırlar. Eğer anal kanalın içinde yer alıyorsa iç hemoroid, veya anüsünüzün etrafındaki derinin altında yer alıyorsa da dış hemoroid olarak adlandırılırlar.

Hemoroid neden olur sorusuna diğer cevaplar ise şöyle sıralanabilir;

• Genellikle büyük tuvalet esnasında zorlanma, sık yaşanan kabızlık problemi
  • Ailede hemoroid öyküsü
  • Yaşlılık ve yüksek kilo
  • Uzun süreli veya kronik kabızlık ya da ishal

Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

Yaşanan her hastalığın gösterdiği ve hastaya hissettirdiği semptomlar özeldir. Ancak genel olarak hemoroid için söylenebilecek başlıca semptomlar şunlardır;

• Dışkıda, tuvalet kağıdında veya klozette kan kalıntıları görmek
  • Anüs çevresinde ağrı ve şişlik hissetmek
  • Anüsün etrafında şişme veya sert bir yumru oluşumu
  • Kaşıntı

Tabii  bunlar genel hemoroid semptomlarıdır ve başka hastalıkların semptomlarıyla da karıştırılabilecek benzerlikler söz konusudur. Semptomlarınızın hemoroid olup olmadığını anlamak için bir profesyonele danışmalısınız. Ataşehir’de hemoroid tedavisi  yapılan kliniğimizden randevu alabilirsiniz.

Hemoroid Teşhisi Nasıl Yapılır?

Dışkınızda kan olması, kolorektal kanser gibi diğer sindirim bozukluklarının bir işareti olabilir. Tam bir muayene için sağlık uzmanınızı görmek önemlidir.

Hemoroidiniz olup olmadığını görmek için sağlık uzmanınız aşağıdakileri içeren birkaç test yapabilir:

• Fiziksel kontrol: Bu, anüs ve rektumunuzu kontrol etmek ve hemoroid belirtisi olan şişmiş kan damarlarını aramak için yapılır.
  • Anoskopi: Anüsünüze içi boş, ışıklı bir tüp yerleştirilir. Bu iç hemoroidleri görmek için kullanılır.
  • Sigmoidoskopi: Bu test, kalın bağırsağınızın bir kısmının içini kontrol eder. İshale, karın ağrısına, kabızlığa, anormal büyümelere ve kanamaya neyin neden olduğunu anlamaya yardımcı olur. Kısa, esnek, ışıklı bir tüp (sigmoidoskop) rektumdan bağırsağınıza konur ve bu şekilde muayene gerçekleştirilir.
  • Kolonoskopi:  Bu test, tüm kalın bağırsağınızı inceler. Anormal büyüme, tümör, şiş doku, yara (ülser) veya kanama olup olmadığını kontrol etmeye yardımcı olabilir. Kolonoskop adı verilen uzun, esnek, ışıklı bir tüp kolonun içine yerleştirilir. Bu tüp, sağlık uzmanınızın kolonunuzun yüzeyini görmesini ve test etmek için bir doku örneği (biyopsi) almasını sağlar. Ayrıca bulunabilecek bazı sorunları tedavi edebilir.

Hemoroid Nasıl Tedavi Edilir?

Hemoroid, günümüzde yüzlerce insanın rahatça oturup çalışamamasına neden olan ve günlük hayat konforunu derinden etkileyen bir hastalıktır. Hemoroid tedavisi için Ataşehir kliniğimizde Dr. Murat Kalaycı ile profesyonel bir süreç geçirebilirsiniz. Kısa sürede doğru ve hızlı sonuçlar almak için, prosefyonel yardım, hemoroid tedavisinin kalıcılığı açısından çok önemlidir.

Hemoroid tedavisi için öncelikle beslenme düzeniyle ilgili değişiklikler yapılarak hayat kalitesini arttırmaya yönelik bir adım atılır. Bol lifli gıdalarla beslenerek ve su tüketimini arttırarak hemoroidi tetikleyici etkenlerden uzaklaşma önerilir. Bazı medikal tedavilerin kullanılmasına da doktorunuzun çizeceği yol haritasıyla birlikte karar verilir.

Hemoroid tedavisi için doğru bir süreç elzemdir. Eğer anal bölgede ağrı, şişlik, kaşıntı gibi sıkıntılar yaşanıyorsa mutlaka direkt olarak genel cerrahi uzmanına danışmak gereklidir. Hemoroidal hastalık tanısının, konuda profesyonelleşmiş bir uzman tarafından koyulması önemlidir çünkü diğer anal bölge hastalıklarıyla da karıştırılabilen birçok semptom mevcuttur.

Hemoroid’in çeşitli evreleri vardır ve genel olarak tedavi şekli ve süreci sizin  hemoroid evrelerinden hangisine sahip olduğunuza göre değişiklik gösterir. Hemoroid başlangıcı olan erken hemoroid evrelerinde  lazer başta olmak üzere Infrared Koagülasyon, Skleroterapi, Bant İle Boğma gibi işlemler yapılabilir. En etkin ve güncel olan tedavi lazer ile hemoroid tedavisidir. İleri evre hemoroidlerde ise cerrahi olarak hemoroidlerin çıkarılması, yani hemoroid ameliyatı yapılması en doğru ve etkili yöntemdir.

Cerrahi uygulama gerektiren hemoroid vakalarında yeni nesil  Ligasure ve Harmonik Skalpel (Ultrasonik Disektör) adı verilen, yüksek kaliteli  enerji cihazlarının kullanılması ameliyat ve sonrasında tedavi sürecini hızlandırıcı bir etki gösteriyor. Bu cihazlarla uygulanan hemoroidektomi de, dokuda çok daha az tahribat oluştuğundan, yara iyileşmesi çok daha hızlı olur, ameliyat sonrası ağrı çok daha azdır, iyileşme süreci hızlıdır.

İç ve dış hemoroidlerin birlikte olduğu vakalarda lazer uygulaması ile birlikte ADL(arteriyel detection ligation) yöntemi ile hemoroidleri besleyen ana atardamar Doppler ultrasonografi yardımı ile bulunup bağlanarak ameliyat etkin şekilde açık yara oluşturmadan yapılabilir. Gerekli vakalarda hemoroid pake eksizyonu da bu işleme dahil edilir.

Hemoroid tedavisi kişiye ve hastalığa özel olmalıdır. Bu şekilde tedavinin etkinliği maximal olur.

Eğer ileri evre hemoroid hastasıysanız, sizin için hangi cerrahi yöntemin uygun olduğuna doktorunuz karar verecektir. Hemoroid cerrahi işlemlerle ilgili detaylı bilgi almak için Ateşehir’de bulunan kliniğimizden randevu alabilir, hemoroidler konusunda uzman olan doktorumuz Dr. Murat Kalaycı ile bir tedavi planı oluşturabilirsiniz.

Hemoroid Oluşumunu Önlemek İçin Neler Yapılmalıdır?

Eğer ailenizde hemoroid hikayesi varsa, ve sizde de olabileceğini düşünüyorsanız bütün bu zorlu süreci yaşamamak ve hemoroidi önlemek adına, kişinin yaşam ve beslenme alışkanlıklarına çok dikkat etmesi en önemli noktadır.

• Hemoroidi önlemek için kilo kontrolü yapılmalı
  • Uzun süreler aynı pozisyonda kalınmamalı
  • Tuvalet ihtiyacı ertelenmemeli ve uzun süre tuvalette kalınmamalı
  • Düzenli olarak egzersiz yapılmalı
  • Yeterli düzeyde su ve lifli gıdalar tüketilmeli, kabız kalmamalı
  • Alkol ve sigaradan uzak durulmalı

Ne Zaman Doktora Görünmelisiniz?

Büyük tuvaletten sonra kan görüyorsanız, anal kanalda şişlik, ağrı, acıma, yanma, kaşıntı varsa, vakit geçirmeden genel cerrahi uzmanına girmelisiniz.

Özellikle bağırsak alışkanlıklarınızda değişiklik varsa veya dışkınızın rengi veya kıvamı değişiyorsa, rektal kanamanın hemoroidden kaynaklandığını düşünmeyin.

Rektal kanama, kolorektal kanser ve anal kanser dahil olmak üzere diğer hastalıklarda da ortaya çıkabilir. Bu durumların sizde olacağının garantisi olmamakla birlikte, erken teşhisin her zaman her hastalıkta önemli olduğunu atlamamak elzemdir.

Hemoroid Hastaları Sosyal Ve Psikolojik Açıdan Nasıl Etkilenir?

Hemoroid hastalığı, yaşayan kişiler için oldukça zor bir süreçtir. Hemoroidi olan kişiler sosyal olarak üzerlerinde bir baskı hissederler ve bu da hastaları psikolojik olarak etkiler. İş yerinde, dışarıda bir restaurantta ya da misafirliğe gidilen bir evde tuvalete gitmek, hemoroidi olan kişileri genel olarak çok rahatsız eden ve psikolojik olarak yoğun strese sokan bir eylem halini alır. Tuvalete gidince kan görmek, acı çekeceğini bilmek de hemoroid hastalarını psikolojik yönden derinden etkileyen sebeplerin başında yer almaktadır.

Başka hangi durumlar hemoroid tipi semptomlara neden olur?

Hemoroid semptomları ile birçok farklı hastalığın semptomları benzerlik göstermektedir. Farklı gastrointestinal bozukluklar, rektal kanamaya ve hemoroidlere benzer diğer semptomlara neden olabilir. Bu bozuklukların bazıları yaşamı tehdit edecek kadar önemli semptomlardır. Bu nedenle, semptomlarınız olduğunda sağlık uzmanınıza bildirmeniz önemlidir. Eğer benzer problemler yaşıyorsanız, İstanbul’da hemoroid uzmanı doktor arayışındaysanız, Ataşehir’deki kliniğimizden randevu alabilirsiniz.

Genel Cerrahi Uzmanı Dr. Murat Kalaycı Ataşehir’de bulunan kliniğinde anorektal hastalıklar alanında, hemoroid tedavisi hizmeti vermektedir. İstanbul’da hemoroid uzmanı arayışınız varsa bize sitemizde yer alan telefon numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.