Hemoroid yani basur birçok kişi tarafından yaşanan bir sağlık problemidir. Hemoroid belirtilerini yaşayan birçok kişi ise hemoroid doktoru, en iyi hemoroid doktoru İstanbul, Türkiye’nin en iyi hemoroid doktoru, hemoroid tedavisi için doktor tavsiyesi, basur doktoru gibi aramalar ile hemoroid tedavisi görebileceği doktorlar aramaktadır. Hemoroid problemi yaşayan kişinin en iyi doktoru aramasının sebebi, hastalığın  sancılı bir sürece sahip olduğunu düşünmesidir. Oysa ehil ellerde hemoroid ameliyatları sonrası ağrı son derece minimal yaşanmaktadır. Hemoroid hakkında bilgi sahibi olmak doğru doktoru seçebilmenin de ön koşulur. İşte hemoroid hakkında merak edilenler.

Hemoroid nedir?

Her şeyden önce hemoroid nedir sorusunu cevaplayalım. Hemoroid anal kanalın alt kısmındaki genişlemiş damar yumaklarıdır. Bu problem halk arasında basur olarak bilinmektedir. Hemoroidin evrelerine göre kanama, makat dışına taşma ve sarkma söz konusudur. Dış hemoroidler sancılıdır; iç hemoroidler ise daha ağrısızdır. Bu hastalığa hem erkeklerde hem de kadınlarda rastlamak mümkündür. Hemoroid nedenleri arasında ise; tuvalette uzun süre oturma, kabızlık ve ishal gibi bağırsak alışkanlığı değişiklikleri, hareketsiz yaşam, karında ascites oluşumu, karın iç basıncını arttıran durumlar, kronik kabızlık, çok oturmak veya ayakta durmak, aşırı derecede alkol ve sigara tüketmek, gebelik, bisiklet ve at gibi sporlar, genetik faktörler bulunmaktadır. Bu nedenler doğrultusunda oluşan hemoroid kendini kaşıntı, akıntı, makatta ıslaklık hissi, ağrı ve rektal kanama, makatta ele gelen şişlik şeklinde belli eder.

Hemoroid doktoru ve basur tedavisi

Hemoroid eğer erken evrede ise ilerlemesi, edinilecek beslenme ve yaşam alışkanlıkları ile yavaşlatılabilir veya durdurulabilir. Eğer hemoroid ileri evredeyse, bir takım tedavi edici yöntemler ve ameliyatlar gerekebilmektedir. Kanama, akıntı, kaşıntı, şişlik ve ağrı gibi bulgular hissedildiği zaman belirtilere kayıtsız kalınmamalı, kulaktan dolma bilgiler ile tavsiye üzerine ilaç kullanılmamalıdır. Bu tarz şeyler ile zaman kaybetmek belirtilerin artmasına neden olabilmektedir. Bu doğrultuda anal bölge problemlerinde mutlaka ama mutlaka konunun uzmanı genel cerraha başvurulmalı ve tedavi olunmalıdır.

İleri evre hemoroid için hemoroid tedavisi ve basur ameliyatı dediğimiz zaman ise önümüze tek bir tedavi seçeneği çıkmaz. Bu noktada halk arasında basur doktoru veya hemoroid doktoru olarak bilinen konunun uzmanı genel cerrah hastanın mevcut patolojisine göre tedavi yöntemi uygular. Hemoroid tedavisinde bant ile boğma, skleroterapi, infrared koagülasyon, THD (HAL) ameliyatı, longo hemoroidopeksi ve lazer tedavisi gibi birçok yöntem kullanılmaktadır. Bazı tedaviler tek başına yapılırken, bazı tedaviler hastadaki gerekliliğe göre kombine olarak yapılabilmektedir. Tabii ki tüm anal kanal problemlerinin tedavisinde olduğu gibi cerrahın deneyimi büyük öneme sahiptir. Bu noktada kişiye özel tedavi planı  öne çıkmaktadır. Aksi takdirde anal kanal problemlerinde yanlış müdahaleler ile gaz ve dışkı tutamama gibi birçok problemin de önü açılabilmektedir.

Hemoroid problemi mi yaşıyorsunuz?

Eğer siz de hemoroid problemi yaşıyor ve internette hemoroid doktoru, en iyi hemoroid doktoru İstanbul, Türkiye’nin en iyi hemoroid doktoru, hemoroid tedavisi için doktor tavsiyesi, basur doktoru gibi başlıklar aratarak sorununuza çözüm arıyorsanız; iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz: İletişim

En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Cantürk Arık

Hocam selamlar. Vancouver Kanada’dayız. Hemoroid için burada gidebileceğimiz bir yer veya kişi var mı bildiğiniz? Mümkünse bir Türk doktoru. Zor durumdayız. İnanın imkan olsa hemen Türkiye ye geleceğiz. Ama şu an mümkün değil. Yardımlarınızı rica ederiz. Selamlar.
Tel: +1 (672) 5586141